Artiklar

Artiklar

I samarbete med Bicycling.se 

 

Övningarna som håller dig stark hela 2016

Träning: Kroppen behöver vara stark och balanserad för att klara cykelsäsongen – här är övningarna som hjälper dig!

Gör dessa övningar kontinuerligt under säsongen och med ökad svårighetsgrad, så får du nya uppdateringar på hur du utvecklas, eller om det är något du behöver jobba mer med. Spring eller cykla först i minst 30 minuter. När man är uttröttad visar sig svagheter och obalanser tydligare. Gör sedan följande övningar och sök efter sidoskillnader och smärta.

8cadb71c93c18d6f8b1ed30fa854121c

Bli snabbare med glada fötter

Träning: Ont i knä, höft eller huvud? Har du kollat hur dina fötter mår? De består nämligen av 28 ben och fungerar med hjälp av 30 leder över 100 ligament och med närmare 20 muskler. Problem i fötterna kan leda till värk i helt andra delar av din kropp.

d306e92df5bf75b438de59ca59779f95

Ont i nacken, nej tack! Så här blir du av med stelhet och värk

Träning: Kan man verkligen bära runt på en femkilosklump i tio timmar i en statisk position, utan att bli trött? Tja, vad säger din nacke?

e1857787c638ff8e43a52f83dbfa4353